fredag, januari 26, 2007

Ingenting blir som jag vill

Jag tror inte att den här dagen tycker om mig. Den bara krånklar och jävlas. De här elaka sakerna har hunnit hända redan:

1. Efter lunch ungefär idag skulle jag åka pulka med bästisen. Jag hade planerat jättebra. Plockat fram täckbyxor och varma vantar, fula varma skor och allt sånt. Och termosar, tänkte göra varm choklad att ta med mig så att vi kunde ha lite picknick som vi brukar. Apelsiner och sittunderlag i väskan.
Bara för det ringer bästisens mamma och säger att hon glömde att ta med hans pulka till dagis. Visst, vi skulle kunna gå hem till honom, hämta pulkan och sen gå ut igen. Men det är ganska långt för honom att gå hem, och utan pulka eller vagn eller nåt sånt brukar han vara ganska slut när vi väl kommit hem. Och kall, för han går så långsamt. En treåring som precis har gått i 30-40 minuter nånting och som är trött och kanske fryser lite tjatar inte direkt om att få gå ut igen. Inte ens om man har med sig apelsiner och varm choklad.
Så nu är frågan, ska jag ens anstränga mig och göra varm choklad och bära med mig alla de där tunga sakerna eller ska jag strunta i det, gå hem med honom och rita och bygga med lego istället, och hoppas på att det fortfarande är snö och fint nästa vecka?

2. I augusti skulle jag gå på tuffaste konserten med lillasyster. Men nej, bara för att det här är en elak dag får jag veta att den är framflyttad till 2008 eller 2009 nångång. Jag tyckte att det var långt att vänta ett halvår, nu blir det kanske 2 och ett halvt.. Och dessutom är det dumt för biljetterna kostar ungefär tre gånger mer om man är över 20. I augusti hade det varit en månad kvar tills jag fyller 20. 2008 eller 2009 eller när det nu blir kommer jag redan vara en gammal tant.

3. Det är inte ens soligt idag :(

Imorgon ska jag bygga snölykta. Men om den här dagen fortsätter vara lika trevlig som den varit hittills så hinner det säkert bli inställt. Blä.

1 Comments:

Blogger milja said...

ujuj stackars liten flicka. om du vill akn vi gå ut och pulka med varandra snart? :)

28 januari, 2007 19:07  

Skicka en kommentar

<< Home