söndag, januari 14, 2007

"Mut entäs jos se sulaa matkalla?"

Nu var det länge sen jag skrev sist, och det har hunnit hända mycket. Det har varit jul och nyår och mormor har varit här och jag har varit i Finland och svenska släktingar har varit här (så jag har träffat alla mina kusiner utom Oskar och Olov som är dissiga) och Kristin har försvunnit och mormor har opererats ja, allt möjligt. Men blää. Jag orkar inte skriva om det nu. Är ni överdrivet nyfikna får ni läsa lillasysters blogg för det står säkert en hel del där :P

Idag har varit en spännande dag på många sätt. Eller inte. Jag och Malin var tvungna att vakna jättetidigt när vi nästan inte hade hunnit sova nånting alls, för annars skulle hon missa sitt tåg tillbaka till Göteborg. Malinen har varit här sen i torsdags och vi har varit på tre konserter och träffat söta människor och fikat och tittat på vakterna vid slottet (som skrattade åt oss) och spelat spel och sett regeringsmänniskorna som är blä och gått runt i stan och pratat massor. Det var skojjigt. Men i alla fall så åkte vi och lämnade henne vid tåget i morse och sen har jag varit jättetrött hela dagen. Fast jag har faktiskt städat lite så jag är inte bara dålig. Och jag har pratat med mormor också, det var läskigt för hon mådde inte bra.

På Berns såg jag och Malin (och Evelin och Linnea och Catrine och Robert lite också) den här pojken och de andra i hans band när de sjöng. Haha.

Nu borde jag egentligen sova för det har jag inte gjort ordentligt på evigheter och imorgon tidigt börjar skolan igen. Men jag är inte duktig på att sova!

Igår och idag har jag fått sötaste sms:en från Erkka :D "Snusmumriken är Mumintrollets kompis, Nasse är Nalle Puhs kompis, Timon är Pumbas kompis och du är min kompis. Det snöar här!" När jag krävde att han skulle skicka snö med posten till mig var han orolig att det skulle smälta på vägen. "Vi har byggt minst en miljon snögubbar!" Då tyckte jag att det var ännu mer fuskigt, och bad honom att bygga en snömumin till mig. Det lovade han att göra, men när jag bad honom att fota den sa han att det hade börjat regna så snön var borta. Istället skickade han "1000000000000000000000000000000 kramar" till mig och Mia. Det är en söt pojke det <3

Martin säger att det är snö i Uppsala också. Det är fuskigt!