måndag, januari 15, 2007

"ita sluta med de där obehagliga gubbarna"

Evelin tycker att jag måste sluta med "obehagliga gubbar". Haha. Hon är inte riktigt klok.


Igår kväll bad jag Martin skicka lite snö från Uppsala till mig. "Det kommer vara jättefint när du vaknar" sa han, så när jag vaknade i morse sprang jag fram till fönstret och tittade ner. Ingen snö. Jag hann precis tänka att det ju inte alls var fint, innan jag tittade uppåt och då var himlen helt rosa och lila och orange och jättefin! Så här såg det ut vid pendeltågsstationen.



Så var jullovet slut också, och i morse var jag tvungen att skynda iväg till skolan. Jag blev lite arg faktiskt för vår fina utställning hade blivit nerplockad. Känns meningslöst att ägna massa tid åt att sätta upp en utställning sista skoldagen innan jul om den är borta igen så fort man kommer tillbaka.
Det verkar som om den här terminen kommer bli mycket bättre och roligare än förra, och det är bra. Jättebra. Men den kommer troligtvis vara stressigare och jobbigare också, och jag vet inte riktigt hur jag ska orka det. Redan nu är jag så trött så det gör ont.

Hur många kan sitta på huk ihop som en liten boll med hela fotsulorna i marken och fötterna precis brevid varann? (Milla och Pappa räknas inte för de fuskar. Och Marko kan förstås, han kan ju allt såntdär..) Jag ska lära mig! Men det är väldigt mycket svårt..

Rockklassiker ska lista världens genom tiderna 500 bästa rocklåtar. Alla får skicka in sina 10 favoriter. Så nu har jag seriösa problem för det går verkligen inte att bestämma sig! Usch, jag har tvingat mig själv att rensa bort jättemånga favoriter, det känns så hemskt! Nu är det 15 kvar tror jag. Hur jag ska få bort 5 av dem återstår att se.