måndag, januari 29, 2007

"Om du hittar någon, får jag hans bror då?"

På nattbussen på väg hem från Catrine satt jag och Evelin och pratade om att man borde försöka hitta någon att bli kär i. Bara för omväxlings skull, tänkte vi, men sen kände vi oss lite hemska som tänkte så. "Hej, får jag bli kär i dig, bara för att det ska hända något nytt?" Det går ju liksom inte. Sen kom vi på att vi ändå inte visste var man kunde hitta söta pojkar att bli kär i så det spelade inte så stor roll.
Jag och Martin är ganska bäst på att bygga snölyktor även om snön är dum och inte går att göra bollar av. På något sätt lyckas vi faktiskt bygga ihop riktigt fina lyktor! Däremot är vi totalt värdelösa på att tända ljusen som ska vara i lyktorna. Vi bryter av tändstickorna och bränner oss och tappar ut alla tändstickor i snön och lyckas få massa snö på ljuset så att det bara fräser. Och om vi mot förmodan till slut lyckas tända ett ljus så tar det ungefär två sekunder innan det slocknar igen. Men snölyktor kan vara fina även om de inte lyser, tycker jag!

2 Comments:

Blogger milja said...

hörrdu gumms, det där med martin och dina snölyktor var ju faktiskt för ett år sen! :P pusspusspuss

02 mars, 2007 14:17  
Blogger ita said...

Nee, fjant, vi har byggt snölyktor flera gånger. Sådeså.

03 mars, 2007 22:08  

Skicka en kommentar

<< Home